Wednesday, June 13, 2012

Shooting Game එකක් හදමු - තුන්වන කොටස

කට්ටිය ඔක්කොම ඉස්සෙල්ල ලිපියෙන් Fps creator වල ඉන්ටෆේස් එක ගැන ටිකක් දැනගත්තනෙ.ඉතින් අද මම කියල දෙන්න යන්නෙ ඒ tools භාවිතා කරල Level එකක් හදාගන්න හැටි ගැන...

LEVEL DESIGNING

ගේම් එකක් හැදීමෙදි තියෙන වැදගත්ම කොටසක් තමයි Level Designing කියන්නෙ.ගොඩක් ගේම් වල තාත්වික බව රැඳිල තියෙන්නෙ මේ ලෙවල් ඩිසයිනින්ග් මත තමයි.මොකද ක්‍රීඩකයින් දකින්නෙ මේකනෙ.
ඉතින් මේ පාඩම FPSC විතරක් නෙවෙයි,අනිත් ගේම් වලටත් වැදගත් වෙනවා. පරිසරය නිර්මාණය,ක්‍රීඩකයාට කිරීමට තියෙන දේ (objectives),හමුවන චරිත වගේ ගොඩක් දේවල් නිර්මාණය කිරීම මේකට අයිතියි.

 මම දැකල තියෙන FPS creator වලින් හදපු හොඳම ලෙවල් ඩිසයිනින් තියෙන ගේම් එක තමයි Alpha Project කියන ගේම් එක.



විඩියෝ එක බැලුවනෙ ඉතින් අපි පාඩමට බහිමුකෝ.

ඉස්සෙල්ලම අපි හදන්න යන ගේම් එකට හොඳ කතාවක් හදාගන්න ඕන.
උදාහරණෙකට මෙහෙම ගමුකෝ...

"ඔන්න සිංහරාජ වනාන්තරේ රහස් පරීක්සන කරන විද්‍යාගාරයක් තියෙනව.දවසක් එක පරීක්සනයක් වැරදිල අනතුරුදායක වෛරස් එකක් හැදෙනව.ඉතින් පරීක්සනාගරේ ඉන්න ගොඩක් දෙනෙක්ට මේක හැදිල ඒගොල්ලො විකෘති මිනිස්සු (zombies) බවට පත් වෙනව.මේක දැන් ලංකාවටම පැතිරෙන්න පුලුවන් !
න්න ගේම් එකේ වීරය,ප්‍රධාන චරිතෙ තමයි සිරිපාල.මිනිහ මේ ආයතනේ ආරක්ෂක නිලධාරියෙක්!."

ඕං අපේ ගේම් එකේ කෙටි කතාව.දැන් ඉතින් මේක ගේම් එකක්නෙ, ඉතින් ඒකෙ කරන්න දෙයක් තියෙන්න එපායැ. ඉතින් දැන් සිරිපාලට තියෙන්නෙ පරීක්සනාගාරෙ පුපුරවල ඉතුරුවෙලා ඉන්න කස්ටිය ටිකත් එක්ක එතනින් පැනල යන එක.ඉතින් මේ ගේම් එකේ බැලුවහම objectives දෙකක් තියෙනවනෙ.

1) වයිරස් එක හැදුනෙ නැති කට්ටියව බේරගන්න එක.
2)පරීක්සනාගාරෙ පුපුරවන එක.

Objctives


 දැන් අපි මේ objctives දෙකට ගැලපෙන්න ගේම් එක ඩිසයින් කරන්න ඕන.මේ දෙක කරාම ගේම් එකෙන් දිනන්නත් ඕන.දැන්  අපි මෙහෙම මේ objctives සපුරාගන්න විදිය බලමුකො.

1) වයිරස් එක හැදුනෙ නැති කට්ටියව බේරගන්න එක - බේරුනු කස්ටියට යන්න පුලුවන් විදියට Emergency Exit එකේ දොර  ඇරීම.
2)පරීක්සනාගාරෙ පුපුරවන එක - පරික්සනාගාරෙ තියෙන බෝම්බයේ සුවිච් එක හොයාගෙන ඒක ඔන් කිරීම.

අනික මේ අතරෙ අපිව කන්න බලාගෙන ඉන්න  Zombiesලා ගෙන් බේරී සිටීම.( උන්ට හොරා අපේ වැඩේ කරගැනීම හෝ උන්ට වෙඩි තැබීම ).

හරි,  කතාව ගානට ආවද ? හිහ්....

දැන් අපි බලමු මේ ලෙවල් එකට ඕන වෙන දේවල් ( අවශ්‍ය ද්‍රව්‍ය... )

 අපි මෙතනදි ආරම්භක පාඩමක් නිසා FPSC සමගම ලැබෙන(stock media) Objects,characters  භාවිතා කරමු !


1)විද්‍යාගාර ගොඩනැගිල්ලක් - FPS creator වල මේකට ගැලපෙන ලැබ් දෙකක් තියෙනව.
Library එකේ prefabs  වල add new prefab ගියාම දැකගන්න පුලුවන්.
ගේම් එක තුලදී...

මේ දෙකට අමතරව  එතනම තියෙන තව  Armoury හා Cellur වගේ  prefab නුත් මේකට යොදාගන්න පුලුවන්.

 2)Zombiesලා කිහිපදෙනෙක්. - FPSC වල ඉන්නව මේකට නියමෙට ගැලපෙන එවුන් ටිකක් (entities > scifi > characters > zombies )
ගේම් එක තුලදී...


3)සාමාන්‍ය කට්ටිය 4-5ක් (විද්‍යාගාරයේ ඉතුරුවෙලා ඉන්න කිහිපදෙනාට ) -
මේ තමයි අපිට බේරගන්න තියෙන කට්ටිය.මේ කස්ටිය ඉන්නෙ Entities > scifi >  characters > වල Aiko(unarmed)  හා ColonelX(unarmed)
ගේම් එක තුලදී...

4) Emergency Exit එකේ දොර - මේකට ගැලපෙන දොරක් තියෙනව segments>scifi>scenery> වල.
 එකක් නෙමෙයි ගොඩක්. තියෙනවා.
ගේම් එක තුලදී...

5)බෝම්බයේ සුව්ච් එක. - සුවිච් ගොඩක් තියෙනවා Entities > scifi > Wall furniture වල
ගේම් එක තුලදී...
 
6)ආරක්සා වීමට තුවක්කුවක් ! - මේවත් ගොඩක් තියෙනව.

 7)මේස,පුටු,කොම්පූටර්,ෆෑන් වල මොඩල්- පරිසරය අලංකාර කිරීමට.


 8)කතාවට ගැලපෙන වීඩියෝ ටිකක්. (කැමතිනම් පමණක් )


ඉතින් ඔන්න අපේ ගේම් එක හදන එකේ තව පියවරක් ඉවරයි ! ඊලඟ පෝස්ට් එකේ අපි මේවා එකට එකතුකරල ගේම් එකේ ලෙවල් ඩිසයිනින් කොටස ඉවර කරමු.




ඔක්කොටම ආයුබෝවන් !




Saturday, June 9, 2012

Shooting Game එකක් හදමු - දෙවන කොටස

ඉස්සෙල්ල පෝස්ට් එකේදි  මම FPS ගේම් හදන එක ගැන හැඳින්වීමක් දුන්න.ඒ වගේම ලේසියෙන් ගේම් හදන්න පුලුවන් FPS creator මෘදුකාංගයත් දුන්න.ඉතින් අද මම කියල දෙන්න යන්නෙ මේ FPSC වල Basics ටිකක්.
 මම හිතනව මේ බ්ලොග් එක බලපු කවුරු කවුරුත් Fpsc Download කරගෙන ඉන්ස්ටෝල් කරගෙන ඇති කියල.මොකද ඒක එච්චර අමාරු දෙයක් නෙමෙයිනෙ.ඉතින් මම කෙලින්ම පාඩමට බහින්නම්.
ඉස්සෙල්ලම අපි ඉන්ටර්ෆේස් එක ගැන පොඩ්ඩක් දැනගමුකො,
 පහල තියෙන පින්තූරෙ මම FPSC වින්ඩෝවෙ විශේෂ තැන් දක්වල තියේනව.


(1)Standard Toolbar -මේ ටිකනම් සාමාන්‍ය සොෆ්ට්වෙයාර් එකක වගේ file,save,etc තියෙනව ඒ වගේම ගේම් එක ටෙස්ට් කරන බට්න් එකත් මෙතන තමයි තියෙන්නෙ.මම මේවයෙ එකින් එක ගැන ටිකකින් කියල දෙන්නම්.

(2) මෙතන තමයි ගේම් එකේ Library එක තියෙන්නෙ.ගේම් එකට ඕන ඔබ්ජෙක්ට් වගේ දේවල් තියෙන්නෙත් මෙතන.

(3)මෙතන තමයි අපි ගේම් එක හදන්න ඕන(workspace).අපේ ලේසි‍යට මේක නිකන් ඛණ්ඩාංක තලයක් විදිහට තමයි හදල තියෙන්නෙ.

(4) මේක තමයි කර්සර් එක.වැඩි විස්තර පස්සෙ කියන්නම්කො.

හරි දැන් ඔයාලට ඉන්ටර්ෆේස් එක ගැන පොඩි අදහසක් තියෙනවනෙ.මෙතන තියෙන ගොඩක් දේවල්(save,save as,open) අනෙක් සාමාන්‍ය Software එකක තියෙන දේවල් වලට සමානයි.ඉතින් ඒව ගැන විශේෂයෙන් කියන්න යන්නෙ නෑ.

ඉතින්  මම පාඩමේ ඉතුරු ටික පොඩි (පොඩි කිව්වට පොඩිම නෑ !) video එකකින් පැහැදිලි කරල දෙන්නම්.නැත්නම් කොටල කොටල මගේ අතට මොනවහරි වෙයි.කස්ටිය තරහ වෙන්න එපා....





ඔන්න... Fps Creator ගැන දැනගන්න ඕන මූලික දේවල් දැනගත්තනෙ.ටිකක් විතර කලබලේට වීඩියෝ එක කරපු එකට සමාවෙන්න.
ආ කියන්න අමතක වුනා, ගොඩක් දෙනෙක් අර FPSC සෙටප් ෆයිල් එක ලොකු වැඩියි කියල (1GB)කිව්වා.ඉතින් එකේ අත් හදාබැලීමේ සංස්කරණය(trial version) 122MB විතර තමයි වෙන්නෙ.ඉතින් ඒකෙ ලොකු වෙනසක් නෑ... ඒකට Serial එක දාල ඇක්ටිවේට් කරගන්න පුලුවන් වෙයි මෙන්න ඒ Serial Key ටික.
 Fpsc x9 serial -    00V100030031232e
 Fpsc x10 serial -  0x100000140429b3

ඊලඟ පාඩමේදි අපි FPSC ගැන තවත් විශේෂ දේවල් ටිකක් ගැන ඉගෙනගනිමු.



ඉතින් ඔක්කොටම ආයුබෝවන් !